Oynanış
Bu oyunun en önemli farklarından biri diğer oyunlara göre çevreyle daha fazla hatırlayan ve hareket halinde olan interaktif bir çevre içinde olmasıdır. Buna örnek olarak çamurda kalan ayak izlerini,yağmur sayesinde Lara'nın dizinden yere akan kirleri, cesetlerin ortadan kaybolmamasını ve çevreye verilen her türlü hasarın kalıcı olmasını gösterebiliriz. Yaratıcı yönetmen Eric Lindstrom'a göre "Ödülümüz sadece oyuncuya içinde bulunduğu dünyaya yaptığı etkiyi göstermek değil, aynı zamanda onlara bu etkiyi yaşatmak." Oyun bize Lara'nın dinamik olarak çevreyle etkileşimde olduğu bir dünya veriyor, böylece yerdeki yeşillikler üzerinde elimizde silah olup olmadığına bağlı olarak tek elimizle ya da iki elimizle durabiliyoruz. Oyunmuz ayrıca ışık haritaları ile dikkatlice hazırlanmış birleşik dinamik ışıklar ve çevreye göre değişen hava durumları da sunuyor, örneğin Lara eğer ıslak bir çıkıntıda ilerlemeye çalışıyorsa dengesini kaybetmemek ya da kaymamak için daha çok çaba harcıyor ki bu da çevrenin macerada çok önemli bir etkisi olduğunu ve bu olgunun oyunun büyük bir parçasını oluşturduğunu gösteriyor.

Oyunda önceden görülmüş farklı manzaralar yan bir deneyim yaşamak için yeniden kombine edilmiş. Lindstrom bunu şu şekilde açıklıyor: "Geçmişte tırmanıyorduk, ateş ediyorduk ve bulmaca çözüyorduk. Ve bunlar genellikle birbirleriyle örtüşmüyordu. Şimdi ise bütün bunları bir arada yapabiliyoruz. Bu birleşim aynı zamanda yeni bir tartışmalı hareket sistemi getiriyor ki bu sistem "Lara'ya saldıranlara karşı uzak durabilmemiz için Lara'nın direk saldırması yerine kaçan manevralar kullanması" nı da içeriyor. Özellikle de Lara'nın motorsikleti. Lara'nın diğer oyuncaklarına göre maceranın devamında ve bulmacaların çözümünde çok önemli bir anahtar olacağı belirtiliyor. Alınan objeler çevre ile etkileşim içinde olan ve çok amaçlı olarak kullanılabilen silah ve aletler olacak ve Lindstrom'un dediğine göre Lara elindeki pistolleri iki farklı kişiye hedef alarak kullanabilecek, ya da sadece biriyle ateş edebilecek. Kancalı kementimiz daha çok kullanışlı olacak ve daha önceden olduğu gbi cisimleri düşürmek gibi amaçlarla kullanılacak. Projenin lideri Rob pavey'in dediği gibi bu durum "Lara'nın bizim düşünebileceğimiz her şeyi yapabilecek olacağı" nı gösteriyor ki bu da "bu yılın büyük ana teması". Lindstrom bu felsefeyi WCLD olarak tanımlıyor. What Could Lara Do? ( Lara Neler Yapabilir? ). Bu bir oyuncunun Lara'nın yetenekleri oyuncuda olsaydı böyle bir çevrede neler yapabileceğini anımsatan ve farklı yetenek ve aletlerleri bağdaştıran önemli bir kısaltma. "Eğer Lara Bir bombayı atabliyorsa ve bu sırığı eline alabiliyorsa neden o sırığı da atamasın ki?" Crystal Dynamics artık Tomb Raider: Legend daki gibi doğrusal olmayan amaçlarını bu cümlelerle açıklıyor ve objelerle iletişim içindeyen görünen ipucu ikonlarını kaldıracaklarını söylüyor.

Geçmiş oyunlarda da gördüğümüz "interaktif sahneler" artık daha adrenalinli dakikalar içeriyor. Bu sahnelerde özel bir tuşa basmak yerine zaman yavaşlamaya başlıyor ve Lara'yı tamamen kontrolümüz altında tutarak bize kendi ellerimizle bu ataktan kaçma fırsatı veriyor.
Lara'nın şimdi 1700'den fazla hareketi var:
- Düello tekme ve yumrukları
- Duvarı tekmelemek/Duvarda tüneyenleri tekmelemek
- İçbükey ve dışbükey yüzeylere tırmanma
- Saklanırken hedef almak
- Sırıkları slah olarak kullanmak, duvarlara yerleştirip tırmanmak, sallanmak ya da dengede kalmak
- Yerden alınan objelerle koşmak
- Sabit ya da hareketli hedeflere karşı el bombaları kullanmak
- Ölü düşmanların yanından geçerken onlara bakmak
- Yolunun üstündeki dalları eliyle ayırmak
- Sprint atmak (birden hızlanarak koşmak)
- Elinde yerden aldığı objeyle koşarken farklı tutumlar sergilemek (objeyi korumak amaçlı vs..)
- Kiriş ve çıkıntılar üzerinde denge kurmak, ama eğer ıslaklarsa üzerinden kaymak
- Takla atmak
- Kişisel ışık kaynakları kullanmak
- Çıkıntı ve köşeler üzerinde rahatça gezinebilmek
- Tırmanma malzemeleri bulunmadan tırmanmak
- Yeni "yerden alma" hareketi
- Tarzan gibi sallanırken aynı zamanda ateş de edebilmek
- Düşmanlarını kement ile alt etme
- Yatay olarak tırmanabilme
|